”Forgiveness – your only option for wholeness”

Det här fick jag på min mail för nån dag sen..

”Diffuse your anger with forgiveness. We all get angry and upset at times, even at the people who are our nearest and dearest. Imagine what would happen if you stayed angry and shut them out of your life forever. Your world would never be the same.
Forgiveness diffuses anger. Forgiveness strengthens character. So, even though there are times when forgiveness feels like the last thing you want to do, do it anyway. Even if the pain is hard to forget, remember, forgiveness is your only option for wholeness.
Forgiveness holds tremendous healing power and liberates the soul. When you forgive, you let go of anger, resentment and blame. Invite relief into your life. Forgive your way to happiness and peace.”

Jag tror det kan stämma ganska bra.. Jag går runt och är SÅ jävla arg, ledsen och upprörd. Och den enda det skadar, är mig. Det äter upp mig inifrån. Jag vet bara inte hur jag ska kunna förlåta. Jag kan inte ens tänka, ännu mindre kolla, på människan utan att må dåligt. Vadå, typ: ”jag förlåter dig, men jag vill ändå aldrig mer se dig. För det du har gjort (och typ fortfarande gör!!?) är så jäävla äckligt och det plågar mig 24/7. Men mm, jag förlåter dig”. Åhh…nej. Det går inte. 😦

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till ”Forgiveness – your only option for wholeness”

  1. h2o skriver:

    hoppas att du vet att du kan prata med mig, även fast jag inte vill prata om mig. bryr mig ju så väldigt mycket om dig.
    och jag förstår dig, det är svårt, för man måste ju MENA det, annars har man inte förlåtit på riktigt. jag har inget svar egentligen, men jag vet att det blir lite lite lättare med tiden. man slutar vara helvetiskt arg, är lite irriterad och tillslut bara ledsen och besviken. och därifrån kan man börja agera, förlåta någon men ändå minnas vad den gjorde mot en en gång i tiden, men först och främst måste nog personen förtjäna det.
    tänker på dig.

  2. Mirela skriver:

    Fina bilder från din night out!
    Angående detta inlägg så är det svårt..Så svårt att förlåta då man egentligen inte vill?.. Hoppas det löser sig. Följ ditt heart! fina du!

    Kraaaaaaaaaam ❤

  3. Mickis skriver:

    Bruden dina ord värmer till max i mig!!! 😀 ❤
    Dem är underbara.
    Känns skönt att du samtidigt förstår hur jag känner.
    Jag tror att jag har grävt ner mig och ligger här.
    Inget är posetivt eller bra just nu.
    Jag ser glad ut. Men mår kanske inte bäst.
    Jag ska pina mig igenom denna sista tid i 9an och sedan så ska jag ha ett underbart
    sommarlov! 🙂

    Kärlek till dig! ❤

  4. D skriver:

    u know what mirella? du MÅSTE inte förlåta om du verkligen inte känner för det. vet att det går emot det jag sa till dig innan, men menar bara att om du känner dig tvungen till att göra det så e det obviously not the right choice for u. vissa människor e inte värda ens förlåtelse, därför ska du inte bara hand it to them. men som sagt innan, och som den fina texten impliar, du gör det för din egen skull. men, bara när du sj känner dig redo. and if its worth it, then fight for it. MEN, from what i understand så e va den här idioten nu gör mot dig långt ifrån okej. in those cases e det bara bäst att let it go and move on. förlåt för det flummiga, vet inte exakt va det e idioten gjort/gör mot dig, men all i know is that u dont deserve it.<3

Lämna en kommentar